Diagnosticka zásuvka - EOBD - diagnostika - vozidiel
Diagnostiská zásuvka
Upresnenie
E-OBD OBD II
Všetky nové registrované vozidlá so zážihovým motorom v Európe musia od roku 2000 plniť emisné limity podľa EURO III a systém riadenia motora musí byť kompatibilný sEOBD, to plati i pre japonské a americké automobily.
Od roku 2001 sa to týka všetkých vyrábaných automobilov so zážihovým motorom. Vozidlá so vznetovým motorom budú musieť splňať požiadavky normy EOBD od roku 2003. Staršie autá vyrábané od roku 1995 v USA či japonsku, splňajú americkú normuOBD II, ktorá je povinná pre Ameriku. V tejto dobe táto norma v evrópe neplatila. Norma EOBD/OBDII je pre všetky vozidla rovnaká a to bez ohľadu na výrobcu. Diagnostické dáta musia byť uvedené v 9 základných režimoch alebo módoch. Módy 1 až 5 sa používajú pri:
meraní/kontrole emisií. Všetky módy je možné využiť pre účely diagnostiky. Diagnostický prístroj TS02 pomocou modulu EOBD , OBDII možno použiť pre diagnostiku závad u všetkých vozidiel vybavených systémom EOBD - OBDII bez ohľadu na značku auta. ( pre všetky europské, azijské a americké autá). Počet podporovaných módov sa môže líšiť, závisí to od výrobcu automobilu. Počet podporovaných módov jednotliví výrobcovia postupne doplňujú.